Strategie creëert kansen. Consistentie en discipline leveren resultaat.
Wij helpen bedrijven waar recurrente omzet en goede service van cruciaal belang zijn om het maximale uit hun klanten te halen.
Door het bestaande klantenbestand proactief te activeren én hun waarde te maximaliseren, komen nieuwe leads vanzelf.
Het resultaat? Meer klantwaarde, hogere winstgevendheid en duurzame groei.
Proactieve klantstrategie
Een heldere strategie met een sterke focus op klantbehoud en het vergroten van klantwaarde. Onze proactieve klantstrategie helpt je om je klantenbestand en netwerk ten volle te benutten. Dit doen we door te zorgen voor heldere communicatie, gestroomlijnde processen en de integratie van marketing en sales in alle lagen van de organisatie. Op deze manier zorgen we ervoor dat bestaande klanten rendabeler worden en dat nieuwe leads vanzelf volgen.
De 4 pijlers van een proactieve klantstrategie zijn:
Wat levert het op?
Een eenvoudig en effectief plan dat jouw organisatie helpt klantrelaties te maximaliseren voor duurzame, toekomstbestendige groei.
Gestructureerd traject met begeleiding
Een gestructureerd en begeleid traject om jouw organisatie te helpen een proactieve klantstrategie te implementeren en verankeren. Dit traject ondersteunt je bij elke stap om vaardigheden, processen en een cultuur van proactieve klantgerichtheid te ontwikkelen. Of het nu in groepsverband of individueel is, wij zorgen ervoor dat je de tools en kennis hebt om je strategie succesvol te realiseren.
Onze begeleiding helpt je om het plan effectief in de praktijk te brengen, met nadruk op doorzettingsvermogen en discipline. Zo zorgen we ervoor dat jouw marketing- en salesprocessen niet alleen op papier staan, maar ook daadwerkelijk succesvol worden toegepast.
Wat levert het op?
Een gestroomlijnd proces waarin jouw organisatie efficiënt opereert en consistent vooruitgang boekt richting je commerciële doelen. Dit leidt tot blijvende verbeteringen in klantrelaties, een verhoogde klantloyaliteit en een hogere waarde per klant.
Training
Stel zelf een effectieve strategie op, met begeleiding van Connect Your Dots om je uit te dagen en te ondersteunen. Onze trainingen geven jou en je team de kennis, tools en frameworks om zelfstandig een doordachte klantstrategie te ontwikkelen. We helpen je om verder te denken dan de basis, je plan te verfijnen en praktische inzichten op te doen, zodat je vol vertrouwen aan de slag kunt.
Wat levert het op?
Onze training en expertise stelt je in staat een krachtige strategie op te stellen én uit te voeren.
Succesverhaal in de kijker
Groei en innovatie voor Ingenix.
“Onze boodschap komt niet goed over,” realiseerde Roy Van Coillie, zaakvoerder van Ingenix. Hun boodschap was niet helder, en de spontane mond-tot-mondreclame groeide minder snel dan gewenst. Hoewel het ze lukte om nieuwe klanten aan te trekken, bleef het groeitempo stabiel. Dit benadrukte de noodzaak voor vernieuwing om de groei te versnellen. De vraag? Een gerichte aanpak om hun doelgroep beter te bereiken en hun waardepropositie glasherder te krijgen.
Dienstverlener voor de KMO-Portefeuille
Met de kmo-portefeuille krijg je als onderneming financiële steun voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals bijvoorbeeld het opstellen van een marketingstrategie voor je bedrijf. Kleine ondernemingen in Vlaanderen krijgen 30% steun, middelgrote ondernemingen 20%. Je kan maximaal € 7.500 euro steun per jaar krijgen.