Skip to main content

Een slimme en efficiënte omzetstijging voor De Pompshop

Case: De Pompshop

Een slimme en efficiënte omzetstijging voor De Pompshop

Lode Bleukx, zaakvoerder van De Pompshop, zocht een partner om samen te werken aan een duidelijke strategie voor zijn bedrijf. Zijn doelen waren helder: hij wilde zowel particulieren als professionals beter bereiken, een gestroomlijnd verhaal creëren voor beide doelgroepen en zijn marketing- en communicatieprocessen beter structureren. Met de hulp van Connect Your Dots kwam hij tot waardevolle inzichten om efficiënter en slimmer omzetgroei te realiseren.

Focus en structuur brengen in marketing en klantrelaties

De Pompshop bediende zowel B2C- als B2B-klanten, maar zonder een heldere strategie om beide doelgroepen gericht aan te spreken, werd veel tijd en energie verspild. Voor particulieren liep de webshop goed, maar de potentie van de professionele doelgroep bleef onbenut. Daarnaast ontbrak een gestructureerde aanpak voor het opbouwen van langetermijnrelaties met klanten.

“We misten focus in onze marketing en sales,” vertelt Lode. “We deden van alles, maar zonder een duidelijk plan was het lastig om echt impact te maken.”

Oplossing: relatiemarketing en focus op professionals

Samen met Connect Your Dots zette De Pompshop een traject op om hun marketing- en klantstrategieën te versterken, met als doel de klant centraal te stellen en meer waarde te halen uit bestaande relaties. De aanpak werd gebaseerd op drie pijlers:

1. Focus op de B2B-doelgroep
De analyse maakte duidelijk dat De Pompshop slimmer en efficiënter kon groeien door zich meer te richten op de professionele markt. Samen definieerden we de ideale B2B-klant en brachten we de behoeften en uitdagingen van deze doelgroep in kaart. Dit gaf een heldere richting voor alle marketing- en salesinspanningen.

2. Relatiemarketing en klantgerichtheid
Om duurzame omzetgroei te realiseren, lag de nadruk op relatiemarketing. Dit betekende dat De Pompshop proactief ging werken aan het versterken van klantrelaties, met name bij hun B2B-klanten. Door structurele opvolging en het bieden van continu waarde, werd niet alleen de klantloyaliteit versterkt, maar ontstonden ook meer mogelijkheden voor upselling en herhaalaankopen.

3. Structuur in marketing en sales
Marketing en sales werden niet langer als losse taken gezien, maar als een geïntegreerd proces dat continu aandacht vraagt. Met begeleiding van Connect Your Dots werden er tools en processen geïmplementeerd om dit gestructureerd aan te pakken. Denk aan een duidelijke klantreis en consistente communicatie om klanten beter te bedienen.


“Door de jaren heen hebben we samen een stevige basis gelegd voor het verbeteren van onze klantrelaties en het maximaliseren van de waarde van onze A-klanten.”

Resultaat: continuïteit en groei dankzij marketing en sales

Bij De Pompshop beseffen ze dat marketing en verkoopinspanningen niet soms dienen te gebeuren, maar dat het een continu proces is. Na het ontwikkelen van een strategie hebben we samen alles in voege gebracht. Vandaag zit zaakvoerder Lode bij ons in het groepstraject, waar hij maandelijks met andere ondernemers aan zijn organisatie werkt.

Ondernemen betekent actief tijd investeren in het verbeteren van je bedrijf, inclusief essentiële aspecten zoals marketing en sales. Deze twee elementen zijn cruciaal om je organisatie operationeel te houden en zorgen voor een gezonde balans tussen het behouden van bestaande klanten en het aantrekken van nieuwe klanten.

Door deel te nemen aan ons groepstraject maakt hij niet alleen tijd vrij om aan zijn bedrijf te werken, maar doet hij dit ook op een manier die leidt tot concrete, meetbare resultaten.

Wil jij meer waarde halen uit je bestaande klanten en duurzaam groeien?

De Pompshop toont aan hoe een gerichte focus en een gestructureerde aanpak kunnen leiden tot sterkere klantrelaties en hogere klantloyaliteit. “Dankzij deze gezamenlijke focus op proactieve communicatie met onze kernklanten en het afstemmen van al onze marketing- en salesinspanningen, is De Pompshop gegroeid in klantbetrokkenheid en loyale relaties”, aldus Lode.

Benieuwd hoe Connect Your Dots jou kan helpen om van je klanten ambassadeurs te maken en maximale waarde te realiseren.

Laten we kennis maken